POLITYKA PRYWATNOŚCI PORTALU DOMY KOMFORTOWE
Niniejsza Polityka Prywatności („Polityka Prywatności„) określa sposób, w jaki „Domy komfortowe” należące do domykomfortowe.pl R. Zalewski H. Dąbkowska S.C. („Usługodawca„) siedzibą przy ul. Puszczyka 8/31, 02-785 Warszawa, NIP: 9512572885 , REGON: 525653537, gromadzi, przetwarza i wykorzystuje informacje na temat Klientów.
Wszystkie terminy pisane wielką literą w niniejszej Polityce Prywatności mają znaczenie nadane im w Regulaminie świadczenia przez Usługodawcę usług drogą elektroniczną (zwane dalej „Regulaminem„), chyba że co innego wynika z treści danego postanowienia.
- Usługodawca przetwarza następujące dane Klienta: adres IP urządzenia, z którego korzysta wchodząc na Stronę; typ przeglądarki internetowej, typ oprogramowania systemowego urządzenia Klienta. Informacje te są wykorzystywane w celu ustalenia liczby odwiedzin Strony, średniego czasu, przez jaki Klient korzysta ze Strony albo podobnych informacji. Usługodawca wykorzystuje te informacje w celu poprawy zawartości Strony.
- Klient, który ma zamiar wysłać zapytanie ofertowe dotyczące produktów Usługodawcy bądź skontaktować się z Usługodawcą w innej sprawie, może wysłać wiadomość na adres redakcja@domykomfortowe.pl, podając następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail, adres strony internetowej (opcjonalnie) oraz treść zapytania.
- Dane wskazane w ust. 2 a także adres e-mail Klienta będą dalej określane łącznie jako „Dane Osobowe„.
- Pani/Pana dane osobowe mogą pochodzić w szczególności z:
– wypełnionego przez Panią/Pana formularza na jednej z naszych stron internetowych,
– z rozmowy telefonicznej,
– korespondencji mailowej lub z innych kanałów komunikacji wykorzystywanych przez Spółkę - Administratorem Danych Osobowych jest Usługodawca (tj. domykomfortowe.pl R. Zalewski H. Dąbkowska S.C. ul. Puszczyka 8/31, 02-785 Warszawa).
- Dane Osobowe przetwarzane są przez Usługodawcę w celu kontaktu z Klientem w celach informacyjnych i marketingowych.
- Dane Osobowe są przetwarzane na podstawie wysyłanego przez Klienta formularza kontaktowego, korespondencji e-mail, zapytania ofertowego, na podstawie zgody Klienta na przetwarzanie danych osobowych w celach otrzymywania oferty handlowej lub na podstawie uzasadnionego interesu administratora (np. obrona przed roszczeniami czy zapewnienie funkcjonowania strony).
- Podanie Danych Osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak może być niezbędne dla korzystania z usług lub realizacji umowy.
- Odbiorcami danych osobowych są upoważnieni pracownicy odpowiedzialni za obsługę Klientów oraz podmioty świadczące usługi na rzecz Usługodawcy (np. firmy prowadzące księgowość, usługi IT).
- Udostępnianie informacji o użytkowniku.
DOMY KOMFORTOWE zobowiązuje się, że nie będzie udostępniać danych osobowych i adresów e-mail użytkowników serwisu żadnym podmiotom gospodarczym czy firmom w celu osiągania korzyści materialnych czy też dalszego przetwarzania, o ile nie jest to związane z dostarczeniem Klientowi odpowiedzi na zadane przez niego pytanie. - Dane przechowywane są przez okres niezbędny dla realizacji umów. Po tym okresie, dane mogą być przetwarzane w oparciu o obowiązki prawne Usługodawcy (np. w zakresie przechowywania dokumentów księgowych), czy prawnie uzasadniony interes (obrona przed roszczeniami, jakie mogą przysługiwać wobec Usługodawcy).
- Klient ma prawo dostępu do treści Danych Osobowych jego dotyczących oraz ich sprostowania, usunięcia lub przeniesienia, a także prawo do żądania ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania. Ponadto, w zakresie Danych przetwarzanych na podstawie zgody, Klientowi przysługuje prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie. Każdej osobie, której Dane są przetwarzane przysługuje również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Przy przetwarzaniu Danych Osobowych Usługodawca korzysta z oprogramowania, które zabezpiecza je przez dostępem przez podmioty nieupoważnione, a także przed ich utratą i działaniem złośliwego oprogramowania, którego celem jest uzyskanie do nich dostępu.
- W przypadku, gdy użytkownik przy rejestracji zaznaczy opcję pozwalającą na udostępnianie informacji o sobie – dane nie będą chronione, a udostępnione publicznie, np. w profilu użytkownika, w komentarzach, na forum itd.
- DOMY KOMFORTOWE zastrzega sobie także prawo do blokowania użytkowników, którzy złamali zapisy zawarte, w którymkolwiek z regulaminów serwisu.
- Strona wykorzystuje pliki „cookies”, czyli niewielkie pliki tekstowe, które są wysyłane do komputera Klienta podczas korzystania z Strony. Informacje zbierane przy pomocy „cookies” pozwalają dostosowywać usługi i treści oferowane przez Usługodawcę za pośrednictwem Strony do indywidualnych potrzeb i preferencji Klienta, jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania przez Klienta ze Strony. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się Klient. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn. Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.
- Dzięki plikom „cookies”, przeglądarka internetowa Klienta może zostać rozpoznana przez Stronę. Większość używanych na Stronie „cookies” jest usuwana z dysku twardego komputera Klienta („session cookies”) po zakończeniu przez niego sesji (czyli po wylogowaniu się lub zamknięciu okna przeglądarki). Pozostałe pliki „cookies” pozostają na komputerze Klienta w celu umożliwienia rozpoznania komputera Klienta podczas kolejnej wizyty („trwałe cookies”).
- Cookies identyfikuje Klienta, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego reklam. Stosujemy pliki cookies, aby zagwarantować najwyższy standard wygody naszej Strony, a zebrane dane są wykorzystywane jedynie przez Sprzedawcę w celu optymalizacji działań.
- W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików „cookies” w urządzeniu końcowym Klienta. Klienci Strony mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików „cookies”. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Klienta Strony. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.
- Dostęp do wszelkich treści serwisu, rejestracja oraz zapisanie się na listę subskrybentów newslettera są bezpłatne, a ich autorzy i serwis nie odpowiadają za ewentualne szkody zaistniałe w wyniku ich używania.
- Zgłaszając się do otrzymywania Newslettera, należy podać adres e-mail. Informacje te potrzebne są do wysyłania Newslettera. Usługodawca przetwarza jedynie adres e-mail Klienta, aby móc przesyłać wiadomości zwane Newsletterami. Dane osobowe Klienta służą Usługodawcy do celów marketingowych. Usługodawca będzie wysyłać do Klienta wiadomości, zawierające informacje o dostępnych ofertach, promocjach, wydarzeniach, konkursach i bonusach. W każdej chwili Klient może zrezygnować z Neslettera, co sprawi, że Usługodawca zaprzestanie wysyłania Newsletterów. Subskrypcja Newslettera jest dobrowolna. Niepodanie adresu e-mail uniemożliwia dostarczanie informacji Klientowi o aktualnych treściach i ofertach Usługodawcy.
- Prawa autorskie – Wszystkie materiały publikowane na stronach objęte są prawem autorskim. Dotyczy to zarówno treści tworzonych przez redakcję, jak i inne osoby – w tym użytkowników serwisu. Przedruk materiałów w jakiejkolwiek formie i w jakimkolwiek języku jest łamaniem prawa polskiego.
- Usługodawca wykorzystuje technologie takie jak wtyczki portali społecznościowych w tym wtyczkę Facebook Social Plugin, dzięki którym dostawcy usług portali społecznościowych mogą uzyskać dostęp do danych Klienta. Na witrynach Usługodawcy znajdują się przyciski Lubię to i Rekomenduj/Podziel się powiązane z serwisem Facebook. W tym celu w odpowiednich sekcjach i stronach umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku Lubię to lub rekomendując obraz bądź sekcje strony, Klient loguje się w serwisie Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności firmy Facebook. Z zasadami tymi można zapoznać się http://pl-pl.facebook.com/help/cookies Szczegółowe informacje na temat zakresu i celu przetwarzania danych w ramach Facebook Social Plugin znajdują się pod linkiem https://www.facebook.com/full_data_use_policy. Ponadto na witrynach Usługodawcy w celu prowadzenia pomiarów statystycznych używana jest technologia pochodząca od Partnerów Usługodawcy – Google Analitycs. Wskazane podmioty zamieszczają na urządzeniach końcowych specjalne kody umożliwiające zbieranie danych służących nam do zliczania statystyk i optymalizacji naszych usług. W każdej chwili Klient może sprzeciwić się zbieraniu danych przez oprogramowanie Google Analitycs poprzez zmiany ustawień przeglądarki internetowej.